Vilja och framåtanda

Hej och välkomna! 

Enda anledningen till den här bloggen är för att få mig själv att ta mig själv i kragen och hjälpa mig själv att uppfylla ett par mål. Ett stort mål är viktminskning, kost och träning. Min kvällsmat idag bestod av chokladbollar.. Min vikt ligger för närvarande på 105 kg och jag är 175 cm lång. Det är övervikt. Jag har kommit till den punkten då jag inser att min livsstil inte är hållbar längre. 

Vad ska jag göra åt detta faktum då? 
Jo, eftersom jag inte ännu är så kunnig inom området ska jag börja lugnt. Imorgon har jag planerat att spela ett pass tennis med min pojkvän och sedan gå ut och gå en runda med mig själv. Att gå ut och gå är något jag planerar att göra varje dag framöver. Det låter mäktigt men jag måste göra drastiska förändringar för att det ska ske några förändringar. Jag hade en period där jag tränade regelbundet i ett par veckor för ett par veckor sedan men blev sedan sjuk och sen gick jag upp allt som jag hade gått ner. Sjukdom får inte ändra min inställning.

Även kosten ska ändras. Har fuskat och ätit godis, druckit läsk etc. senaste veckorna och det är helt klart uteslutet nu. Det närmsta jag kommer socker i den formen är fun light. Jag ska se till att äta regelbundet och inte äta i onödan "bara för att ha något att göra". 

Alkohol vet jag inte hur jag ska förhålla mig till eftersom jag har nollning om ett par veckor, jag tror nollningen får bli ett undantag och sedan får det bli nolltolerans även emot det till en början eftersom alkoholen innehåller så mycket onödiga kalorier. 

Jag ska för min egna skull uppdatera en gång om dagen så jag kan följa mina tankegångar och min utveckling. Den här gången ska jag inte ge upp efter en månad utan se till att få en ny livsstil. Det kommer bli kämpigt men det kommer vara värt det.

xoxo 
L


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

evomentalfitness.blogg.se

En blogg som peppar mitt försök från att gå från en godisgris till hälsofreak.

RSS 2.0